رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کودکان انگلیسی طعمه قاچاقچیان جنسی

11:58 - 08 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۱۹۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کودکان انگلیسی طعمه قاچاقچیان جنسی
گزارش‌ها نشان می‌دهد که فضای مجازی به فرصتی برای سوءاستفاده‌کنندگان جنسی از کودکان در انگلیس تبدیل شده است.

خبرگزاری میزان - موضوع بهره‌کشی جنسی از کودکان در انگلیس طی سال‌های اخیر به یکی از موضوعات نگران‌کننده در جامعه انگلیس تبدیل شده است. 

براساس گزارش وزیر امنیت انگلیس، هیچ کودکی در صورت نظارت نشدن در فضای آنلاین ایمن نیست. به گفته او، حتی کودکان ۳ ساله فریب می‌خورند.

تلگراف، نوشت که براساس تحقیقات بنیاد دیده‌بان اینترنت انگلیس، کودکان ۳ تا ۶ ساله از سوی شکارچیان فرصت‌طلب فریب می‌خورند. کودکان معمولا از طریق تلفن‌ها و دستگاه‌هایی که اغلب در خانه استفاده می‌شوند، هدف این افراد سودجو قرار می‌گیرند.

بنیاد دیده‌بان اینترنت انگلیس، یک موسسه خیریه که کارشناسان آن برای شناسایی و حذف محتوای کودک‌آزاری فعالیت می‌کنند، هزاران تصویر خودساخته از سوی کودکان را کشف کرده که اکنون در فضای اینترنت یافت می‌شوند.

 

بهره‌کشی جنسی از کودکان در انگلیس؛ فریب‎کاری در فضای آنلاین

 

این موسسه در سال گذشته میلادی حدود ۲۷۶ هزار صفحه وب را که حاوی سوءاستفاده جنسی از کودکان بودند، کشف کرد.

داده‌های منتشر شده از سوی آفکام (سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای انگلیس) نشان داد که حدود یک‌سوم کودکان بین ۵ تا ۷ ساله از رسانه‌های اجتماعی بدون نظارت والدین استفاده می‌کنند.

بنیاد دیده‌بان اینترنت انگلیس گفت شکارچیان فرصت‌طلب اینترنتی کودکان را از راه دور فریب می‌دهند و اغلب تصاویر آن‌ها را بدون اطلاعشان ضبط می‌کنند.

مجرمان فرصت‌طلبی که می‌خواهند کودکان را به سمت اعمال آزار جنسی آزاردهنده سوق دهند، تهدیدی دور از دسترس نیستند؛ آن‌ها سعی می‌کنند با تلفن‌ها و دستگاه‌هایی که در هر خانه پیدا می‌شود با کودکان ارتباط برقرار کنند.

فوربز هم نوشت که موسسه اینترنت‌واچ مستقر در انگلیس هشدار داد که سال گذشته میلادی وخیم‌ترین سال ثبت شده برای سوء‌استفاده جنسی از کودکان به‌صورت آنلاین بوده است.

 

کودکان انگلیسی طعمه قاچاقچیان جنسی

 

این موسسه با استناد به افزایش نگران‌کننده مواردی صریح که شکارچیان قربانیان را مجبور به ارسال تصاویر می‌کردند، از شرکت‌های فناوری و پلت‌فرم‌های آنلاین خواست تا در بحبوحه مقررات ناکافی و افزایش خطرات ناشی از هوش مصنوعی، اقدامات سریعی انجام دهند.

فوربز نوشت که ده‌ها، صد‌ها یا حتی هزاران تصویر یا ویدیوی سوءاستفاده جنسی از کودکان وجود دارد که تقریبا همه آن‌ها (۹۲ درصد)، حاوی محتوای خودساخته بودند که در آن قربانیان در پی باج‌گیری مجبور شده بودند تصاویر خود را در اختیار فرد باج‌گیر قرار دهند.

این رقم که از طریق جست‌وجوی فعال و تجزیه‌وتحلیل نزدیک به ۴۰۰ هزار گزارش دریافت شده از بیش از ۵۰ پورتال گزارش‌دهی در سراسر جهان به دست آمده، نشان دهنده افزایش ۸ درصدی در مقایسه با سال قبل است.

در این گزارش آمده است که حدود ۱۵ درصد از این وب‌سایت ها، یعنی ۴۱ هزار و ۵۰۲ مورد، در آمریکا میزبانی می‌شوند. کشور‌های دیگر از جمله هلند نیز میزبان بخش زیادی از این وب‌سایت‌ها هستند.

آنها می‌گویند که کمیت رده غیراخلاقی‌ترین محتوا‌های آنلاین از کودکان در طول سال ۲۰۲۳ در مقایسه با سال قبل از آن بیش از ۲۲ درصد رشد کرده است. این میزان در مقایسه با سال ۲۰۲۱ نیز ۳۸ درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *