رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رئیس دادگستری کردستان: قضات در جهت مختومه کردن پرونده‌ها، گام جدی بردارند

9:37 - 08 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۰۱۴۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس دادگستری کردستان: قضات در جهت مختومه کردن پرونده‌ها، گام جدی بردارند
رئیس دادگستری استان کردستان گفت: مدیران قضایی استان در سال جاری باید حضور پررنگ‌تری در میان مردم داشته باشند و به درخواست‌های حقوقی و قضایی آن‌ها را رسیدگی کنند.

خبرگزاری میزان - نخستین جلسه مشترک شورای معاونین دادگستری استان کردستان با روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی تابعه استان به همراه رئیس کل دادگستری در سالن اجتماعات اداره کل دادگستری استان برگزار شد. 

حجت الاسلام‌ والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر انقلاب با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، اظهار کرد: مسئولین قضایی استان باید در جهت تحقق شعار سال، ضمن شناسایی کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل و اعلام این واحد‌ها به ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، اهتمام جدی داشته باشند. 

وی تاکید کرد: سند تحول قضایی و اجرای برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳ باید محور حرکت فعالیت‌های دستگاه قضایی استان در سال جدید باشد و با اتخاذ تدابیر و برنامه ریزی مدون این برنامه در دادگستری استان اجرایی شود. 

رئیس کل دادگستری استان با تاکید بر لزوم تکریم مراجعین به دستگاه قضایی، تصریح کرد: یکی از مصادیق بارز این موضوع، پاسخگویی صحیح به سوالات و درخواست‌های ارباب رجوع است و ارزش قائل شدن قضات و کارکنان اداری برای وقت مردم است. 

حجت الاسلام‌ والمسلمین حسینی خطاب به روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان بر تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص تاکید کرد و افزود: قضات باید در صدور قرار تامین منجر به بازداشت با دقت بیشتری عمل کنند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: ضروری است تا در سال جاری قضات در جهت مختومه کردن پرونده‌های قضایی توام با اتقان آراء تلاش کنند و جدیت بیشتری داشته باشند تا زمینه رضایتمندی بیشتر مردم استان فراهم شود. 

رئیس کل دادگستری کردستان بر استفاده بیشتر از ظرفیت صلح یاران در جهت ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی تاکید کرد و افزود: مدیران قضایی استان در سال جاری باید حضور پررنگ تری در میان مردم داشته باشند و بصورت مستمر ضمن حضور در مساجد و اماکن مذهبی، درخواست‌های حقوقی و قضایی آن‌ها را رسیدگی کنند. 

در این جلسه، اعضای شورای معاونین دادگستری استان و روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی تابعه استان به بیان برنامه‌های حوزه‌های تحت تصدی خود پرداختند و مصوباتی به تصویب رئیس کل دادگستری استان کردستان رسید.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *