اسناد شهرک‌های صنعتی، پارک‌های علم‌وفناوری و نیرو‌های مسلح استان سمنان صادر شد

20:02 - 19 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۲۲۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اسناد شهرک‌های صنعتی، پارک‌های علم‌وفناوری و نیرو‌های مسلح استان سمنان صادر شد
حدنگاری و صدور اسناد شهرک‌های صنعتی، پارک‌های علم‌وفناوری و نیرو‌های مسلح استان سمنان با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به‌صورت ۱۰۰ درصدی محقق شد.

خبرگزاری میزان - آیین اهدای اسناد مالکیت شهرک‌های صنعتی و پارک علم‌و‌فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیان استان سمنان با حضور حسن بابایی، رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان، محمدتقی گلی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان، سید محمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان سمنان، سردار پاسدار شوفانی، فرمانده سپاه قائم آل محمد (عج)، سرتیپ دوم ستاد موقوفه‌ئی، فرمانده انتظامی استان سمنان، امیر سرتیپ خواجه‌وند، فرمانده ارشد آجا، اعضای پارک علم‌وفناوری و فعالان اقتصادی استان برگزار شد.

در این مراسم حدنگاری و صدور اسناد شهرک‌های صنعتی، پارک‌های علم‌وفناوری و نیرو‌های مسلح استان سمنان به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شد.

همچنین با اعلام صدور بیش از ۹۹ درصد عرصه‌های ملی و منابع طبیعی استان، اسناد مالکیت بازار سنتی سمنان نیز به مالکان تحویل داده شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این مراسم که با حضور فعالان اقتصادی، صنعتی و شرکت‌های دانش‌بنیان، در پارک علم‌وفناوری دانشگاه سمنان برگزار شد، با تبیین اهمیت نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در چرخش‌های تحول‌آفرین کشور، به قانون جهش تولید دانش‌بنیان و تکالیف مقرر برای سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه در این قانون اشاره کرد و گفت: این تکالیف حاکی از این است که حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم‌وفناوری یک موضوع فراقوه‌ای است و باید همه بخش‌ها برای توسعه کشور از این حوزه حمایت کنند. اگر این حمایت و اقدام موثر نباشد، شرکت‌های دانش‌بنیان در مسیر تجاری‌سازی و عرضه محصولات در بازار‌های داخلی و بین‌المللی موفق نخواهند بود.

بابایی با اشاره به بند (چ) ماده ۴ قانون تولید دانش‌بنیان، افزود: براساس این قانون سازمان ثبت درباره اعیانی‌های احداثی در پارک‌های علم‌وفناوری موظف به صدور سند مالکیت است تا با ایجاد امنیت سرمایه گذاری، وثیقه مطمئنی نیز با صدور این اسناد برای بهره‌مندی از تسهیلات و توسعه فعالیت‌ها تأمین خواهد شد.

وی ادامه داد: باید حتما یک مسیر سبزی را برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم کنیم. محصولات این شرکت‌ها با محصولات شرکت‌هایی که سابقه چندین ساله دارند و در بازار شناخته‌شده هستند متفاوت است همچنین نیرو‌های خاصی دارد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از رئیس دادگستری استان سمنان خواست با اختصاص شعبه‌ای ویژه در دادگاه و دادسرا برای شرکت‌های دانش‌بنیان، رسیدگی به پرونده‌های آن‌ها خارج از نوبت بررسی شود.

وی همچنین از استاندار سمنان نیز خواست حمایت‌های لازم را به‌ویژه در ارائه تسهیلات به این شرکت‌ها در پارک‌های علم‌وفناوری به‌عمل آورد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، گفت: ۷ پروژه کلان را در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبتنی بر فناوری پیگیری می‌کنیم و طی چند هفته آینده اسناد به صورت الکترونیکی صادر می‌شود و دیگری محلی برای ارتکاب جرم جعل وجود ندارد. همچنین در حوزه ثبت شرکت‌ها در بحث هوشمندسازی ورود کرده و سه فرایند مهم را الکترونیکی کرده‌ایم که با این اقدام ۸۰ درصد مراجعان به مراکز ثبت شرکت‌ها کاهش یافته است.

بابایی، گفت: تمامی اراضی و املاک نیرو‌های مسلح استان سمنان ۱۰۰ درصد حدنگاری شده است همچنین اسناد مالکیت شهرک‌های صنعتی و پارک علم و فناوری صادر شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری، رئیس کل دادگستری استان سمنان نیز با تبیین اهمیت ثبت رسمی معاملات اموال منقول و غیرمنقول و اشاره به طولانی‌ترین آیه در قرآن کریم، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را از مهمترین سازمان‌های حاکمیتی به‌ویژه با توسعه و گسترش تحولات جوامع دانست و اظهار کرد: حوزه‌های وسیع خدمات ثبتی نقش مهمی در احقاق حق، جلوگیری از اختلافات و توسعه کشور دارند.

وی افزود: در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در تحول، درخشش بسیاری داشته است و یکی از این تحولات صورت گرفته حدنگاری، کاداستر و تک‌برگ کردن اسناد است. 

هاشمی، استاندار سمنان نیز در این نشست با اشاره به اهمیت و مزایای اسناد رسمی در باز شدن بسیاری از گره‌ها، نقش سازمان ثبت را در حمایت از تولید و توسعه بسیار مهم عنوان کرد.

وی همچنین نسبت به حمایت از نوسازی و احداث ساختمان‌های ثبت استان قول مساعد داد.

سید مهدی میرنظامی، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان در این مراسم گزارشی از اقدامات جهادی ثبت استان در اجرای حدنگاری اراضی کشاورزی ارائه داد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور پس از مراسم اهدای اسناد مالکیت شرکت‌های صنعتی و پارک علم‌وفناوری و دانش‌بنیان در استان سمنان همچنین اسناد مالکیت بخشی از مغازه‌ها و دکان بازار سرپوشیده تهران و اسناد مالکیت نیرو‌های مسلح با فعالان اقتصادی، اعضای پارک علم‌و‌فناوری و کارمندان قضایی استان دیدار صمیمی و نشست برگزار کرده و به پرسش‌های آن‌ها پاسخ دادند.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *