جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح: جنگ اوکراین درسی برای اهمیت قدرتمندشدن است

11:34 - 09 اسفند 1400
کد خبر: ۷۹۹۶۶۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
جانشین رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: جنگ اوکراین، درسی برای اهمیت قدرتمند شدن در ابعاد مختلف به ویژه دفاعی و هسته‌ای با ساختار بازدارندگی است.
- امیر خلبان عزیز نصیرزاده در همایش دستاورد‌های علمی و پژوهشی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، گفت: پیامبر اسلام (ص) جهاد مرکب متشکل از جهاد درونی، جهاد با اشراف و ابرقدرت‌ها و... را بعد از مبعوث شدن آغاز کردند، مقابل فتنه‌ها مقاومت کردند.

جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: اسلام امروز به یک جایگاه عظیم و رفیع رسیده است و ان شاءالله بیش از گذشته توسعه پیدا خواهد کرد.

نصیرزاده تأکید کرد: دفاع مقدس، واقعیت انکار ناپذیر در تاریخ معاصر ایران است و با انقلاب پیوستگی دارد. دفاع مقدس تمام‌شدنی نیست و تحولی اساسی در دنیا ایجاد کرد.

جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد. برخی از رویدادهای فعلی دنیا، حاصل بروز انقلاب و دقاع مقدس است و برای ادامه حیات و توسعه اسلام ناب و تمدن نوین اسلامی، باید به زوایای دفاع مقدس یپردازیم.

نصیرزاده اظهار داشت: دفاع قدس یک نعمت است، بروز و توسعه سپاه یکی از دستاورد‌های مهم تبلور یافته از دفاع مقدس است و محور بازدارندگی و افتخار بزرگ کشور است.

جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: امام راحل در انحلال ارتش در آغاز انقلاب مخالفت کرد، امروز ارتش به کلمه طیبه تبدیل شده است و از پیامد‌های دفاع مقدس و این نهاد‌ها با تغییر دامنه فتنه‌ها توسعه یافته است.

نصیرزاده تأکید کرد: از سال ۸۶ توطئه‌ها خنثی شده و جبهه مقاومت حاصل توسعه انقلاب اسلامی است.

جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح تصریح کرد: تولید سلاح و تجهیزات جبهه مقاومت را بومی سازی کردیم، این‌ها همه حاصل دفاع مقدس است و باید در ابعاد فرهنگی و اقتصادی به آن پرداخته شود، شریان اقتصادی در دفاع مقدس باز ماند.

نصیرزاده اظهار داشت: باید نگاه کاربردی به دفاع مقدس داشت. ابعاد آن باید استخراج شود و در حوزه‌های عاطفی، احساسی، اقتصادی و...  مورد توجه قرار بگیرد.

جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: گسستگی عجیبی بین برخی مدیران دولتی و نظامی وجود دارد و به توسعه اقتصاد کشور ضربه می‌زند و باید با دفاع مقدس آشنا شوند.

نصیرزاده تأکید کرد: راهبرد‌های مقام معظم رهبری عمل شود، مشکلات حل خواهد شد، هر جا ضعیف باشیم در دنیای امروز آسیب می‌بینیم و این راهبرد‌ها باید عملیاتی شود.

نصیرزاده اظهار داشت: جنگ اکراین، درسی برای اهمیت قدرتمند شدن در ابعاد مختلف به ویژه دفاعی و هسته‌ای با ساختار بازدارندگی است.

جانشین ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: مسائل ژئوپلتیک در دفاع مقدس برجسته است و باید آن را در بیان ریشه تهدید بیان کرد و اهمیت ویژه‌ای دارد.

نصیرزاده تأکید کرد: اقدامات بسیار خوبی در این زمینه شده است و ستاد کل از این راه حمایت می‌کند و دستاورد‌ها باید استخراج و با توجه به تأکید مقام معظم رهبری تبدیل به علم شود.

وی اظهار داشت: باید توجه داشت بخش‌های محرمانه دستاورد‌های پژوهشگاه علوم و دفاع مقدس ترجمه نشود و مورد توجه قرار بگیرد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *