سرلشکر رشید: توان دفاعی کشور مرهون دفاع مقدس است/ ارتش دست‌ساز آمریکا فرو پاشید

9:26 - 03 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۰۷۱۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) گفت: با تفکر و روش آمریکایی‌ها نمی‌توان جنگید؛ چرا که ارتش دست‌ساز آمریکا در عراق توسط داعش و ارتش افغانستان در برابر طالبان فرو پاشید.
-  بنا به اعلام دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «غلامعلی رشید» در مراسم گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس که صبح امروز شنبه در میدان صبحگاه ستاد کل نیرو‌های مسلح برگزار شد، با اشاره به اهمیت زنده نگهداشتن و ترویج فرهنگ دفاع مقدس، گفت: تجلیل از دفاع مقدس یعنی تجلیل از تولد قدرت دفاعی و تهاجمی جدید نیرو‌های مسلح که ارتش، سپاه و نیرو‌های مردمی و بسیجی ما در همان دوران دفاع مقدس متولد شدند، نقش‌آفرینی کردند و حماسه‌های بزرگی را آفریدند.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیا (ص) با بیان اینکه نیرو‌های مسلح پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در ذیل تفکر و روش آمریکایی‌ها قرار داشتند، تصریح کرد: طی سال‌های اخیر در عراق و افغانستان شاهد زوال و انحطاط این نوع تفکر در شکل‌دهی ارتش‌های این دو کشور از سوی قدرت‌های استکباری بودیم.

وی ادامه داد: امروز مشاهده می‌کنیم که با تفکر و روش آمریکایی‌ها نمی‌توان جنگید؛ زیرا ارتش دست‌ساز آمریکا در عراق توسط داعش و ارتش افغانستان در برابر طالبان فرو پاشید.
 
رشید با تأکید بر اینکه ارتش مستقل از تفکر استکباری، قادر به پاسخگویی به هر نوع و هر سطحی از تهدید است، افزود: روش و تفکر سازماندهی که امروز نیرو‌های مسلح ما در ارتش و سپاه از آن برخوردارند و همچنین روش آموزش و تجهیز نیرو‌های نظامی و امنیتی و سیاستگزاری صحیح دفاعی که در مجموعه نیرو‌های مسلح دیده می‌شود، امروز قادر به مقابله با تهدید، جنگ و بحران است.

وی اظهار داشت: خدا را شکر می‌کنیم که سیاست‌های دفاعی و دکترین ما و روش تفکر فرماندهی ما در حوزه‌های مختلف آموزشی، تجهیزاتی، تاکتیکی و راهبردی همگی بومی هستند و بخش اعظم این داشته‌ها برگرفته از تجربیات دوران دفاع مقدس است.
 
[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/3270832_825.mp4']

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *