یک فرمانده دوران دفاع مقدس: حراست از مرزهای ایران در منطقه آلوده به تنش‌‌های ارتش تروریست‌ آمریکا تعطیل‌بردار نیست

10:52 - 03 مهر 1400
کد خبر: ۷۶۰۲۴۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
یک فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: مأموریت هوانیروز در حراست از آسمان کشور و مرزهای جمهوری اسلامی ایران تداوم دارد، زیرا برقراری امنیت و استمرار این امنیت پایداری که کشور در منطقه‌ای که آلوده به تنش‌های ناشی از حضور ارتش تروریست آمریکاست، تعطیل‌بردار نیست و این مأموریت هوانیروز همیشگی است.
سرتیپ خلبان فرهاد حمیدی‌نیا در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به هفته دفاع مقدس، گفت: دشمن در آغازین روز‌های جنگ تحمیلی که شروع آن در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ بود، مناطق زیادی از کشور ما را بمباران کرد.
 
این یادگار دوران دفاع مقدس افزود: در آغاز جنگ تحمیلی در پایگاه هوانیروز اصفهان حضور داشتم و به عنوان فرمانده تعمیر و نگهداری گردان تک گروه پشتیبانی این پایگاه انجام‌وظیفه می‌کردم، از لحظه آغاز بمباران رژیم بعثی تا صبح فردای آن روز تمام، بالگرد‌های یگان و گردان را در مناطق مختلف جابجا کردیم، تا از بمباران‌های مجدد رژیم بعثی عراق جلوگیری شود.
 
حمیدی نیا اضافه کرد: در همان روز شاهد بودم که بسیاری از دوستان من در محل حضور پیدا کردند، شب همان روز اول بمباران دشمن، بالگرد‌های هوانیروز انواع مهمات را به شهر‌های مختلف مخصوصاً اهواز انتقال دادند.
 
این یادگار دفاع مقدس تأکید کرد: از زمان ابتدای جنگ تا زمانی که بنده فرمانده گردان در کرمانشاه بودم، همیشه به عنوان فرمانده گروه عملیاتی در مناطق مختلف از شمال تا جنوب، شمال غرب و شمال شرق مأموریت‌های متعددی را انجام می‌دادم.
 
هوانیروز تمام قد در خط مقدم دفاع از نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران/ مأموریت همیشگی هوانیروز در پاسداری از آسمان و امنیت مرز‌های کشور
 
وی افزود: در زمان جنگ تحمیلی فرمانده ۲ پادگان به نام‌های قلعه مرغی به مدت چهار سال و پادگان کرمانشاه بودم و در مأموریت‌های متعدد پروازی و عملیاتی از جمله عملیات آزادسازی خرمشهر حضور داشتم.
 
آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود
این خلبان و از فرماندهان هوانیروز در دوران دفاع مقدس با تأکید بر اینکه آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین عملیات‌های دوران دفاع مقدس بود، اضافه کرد: با تمام وجود از از تمامیت ارضی کشور و نظام جمهوری اسلامی و ملت شهیدپرور ایران دفاع کردیم.
 
حمیدی نیا اضافه کرد: تمام دوران هشت سال دفاع مقدس لحظه‌به‌لحظه خاطرات ارزشمندی داشت که تا ابد در اذهان به ویژه در قلب و ذهن ما ثبت و ضبط خواهد شد.
 
هوانیروز در اکثر عملیات‌ها نقش پشتیبانی داشت
این خلبان دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: هوانیروز در اکثر عملیات‌های زمینی سپاه و ارتش در دفاع مقدس چه به صورت مشترک و چه به صورت مجزا در قالب عملیات‌های مختلف انجام می‌شد نقش پشتیبانی ایفا کرد.
 
وی با اشاره به اینکه هوانیروز در تمام عملیات‌های دفاع مقدس، تمام قد در خط مقدم دفاع از نظام جمهوری اسلامی و ملت ایران بود، تصریح کرد: حتی بنده شش سال پس از پایان جنگ تحمیلی به عنوان فرمانده یکی از پایگاه‌های هوانیروز حضور داشتم و این دفاع تا به امروز و آینده تداوم خواهد داشت.
 
حراست از آسمان ومرزهای کشور تعطیل بردار نیست
حمیدی نیا تأکید کرد: مأموریت هوانیروز در حراست از آسمان کشور و مرز‌های جمهوری اسلامی ایران تداوم دارد، زیرا برقراری امنیت و استمرار این امنیت پایداری که کشور در منطقه‌ای که آلوده به تنش‌های ناشی از حضور ارتش تروریست آمریکاست، تعطیل‌بردار نیست و این مأموریت هوانیروز همیشگی است.
 
هوانیروز یکی از یگان‌های واکنش سریع در نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران است و نقش بسیار مؤثری در کلیه فعالیت‌های عملیاتی در مناطق مختلف کشور دارد
وی ادامه داد: هوانیروز یکی از یگان‌های واکنش سریع در نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران است و نقش بسیار مؤثری در کلیه فعالیت‌های عملیاتی در مناطق مختلف کشور دارد و یگان‌های هوانیروز امروز پادررکاب و آماده برخورد با هر نوع تهدید دشمن را داند.
 
 
این یادگار دفاع مقدس اظهار داشت: نشر و حفظ این ارزش‌ها یک وظیفه شرعی و ملی است و به عنوان میراث ماندگار باید به آیندگان منتقل شود.
 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *