نمایشگاه کتاب با محوریت عدالت فرهنگی برگزار می‌شود

13:41 - 19 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۱۳۴
نمایشگاه کتاب با محوریت عدالت فرهنگی برگزار می‌شود
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به تخفیف‌های ارائه شده در سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران، از محوریت عدالت فرهنگی در این نمایشگاه خبر داد.

خبرگزاری میزان - محمدمهدی اسماعیلی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره برگزاری سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: این نمایشگاه با محوریت عدالت فرهنگی برای دومین سال برگزار می‌شود و هر فرد ایرانی در هر نقطه‌ای از ایران می‌تواند از سامانه مربوطه با تخفیف کتاب خریداری کند و با ارسال رایگان درب منزل تحویل بگیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۲ میلیون نفر از این طریق کتاب را با ارسال رایگان دریافت کردند. تقریبا همه فعالین و ناشرین برجسته در نمایشگاه حضور دارند. ۲۵ کشور در نمایشگاه تهران حضور فعال دارند.

اسماعیلی به اعزام حجاج اشاره و تاکید کرد: بیش از ۸۷ هزار زائر ایرانی در حج تمتع امسال حضور دارند. دولت مردمی قصد دارد مساله عدم اعزام عمره گذاران را حل کند.

وی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از علاقه‌مندان که در صف بودند به حج مشرف شدند و تعدادی دیگر نیز اعزام خواهند شد. از ۲۸ اردیبهشت اعزام به حج تمتع را خواهیم داشت.

وزیر فرهنگ ایجاد تحول جدی در حوزه صادرات فرهنگی را مورد بررسی قرار داد و افزود: روند تدوین سند شهر جامع صنایع خلاق فرهنگی از جمله برنامه‌هایی کلان این وزارتخانه بوده و مصوبه اخیر که از سوی رئیس‌جمهور ابلاغ شد در همین راستا قرار دارد.

اسماعیلی تاکید کرد: در حال تدوین اساسنامه شهر جامع صنایع خلاق فرهنگی هستیم. هم اکنون استان قم و چند استان دیگر اعلام آمادگی خود را جهت تاسیس این مرکز اعلام کرده‌اند، بدین ترتیب یک تحول جدی در بخش صنایع خلاق فرهنگی شکل خواهد گرفت. این اساسنامه در انتهای اردیبهشت‌ماه و خردادماه مشخص و اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *