گروسی: آژانس و ایران در حال گفت‌وگو درباره مسائل فنی هستند

20:50 - 18 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۲۰۰۶
گروسی: آژانس و ایران در حال گفت‌وگو درباره مسائل فنی هستند
مدیرکل آژانس انرژی اتمی با اشاره به اینکه گفت‌وگویی مستمر میان آژانس و ایران وجود دارد، گفت: ایران انتظاراتی از آژانس دارد و آژانس هم متقابلا دارای انتظاراتی است و باید متقابلا مورد بررسی قرار بگیرد.

خبرگزاری میزان - رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در پایان سفر خود به ایران در کنفرانس خبری در وین، گفت: پس از بیانیه برای یک دوره طولانی شاهد عدم گفت‌وگو میان آژانس و ایران بودیم.

گروسی، اظهار کرد: ماموریت من خیلی ساده بود، ما در این بیانیه تاکید بر همکاری‌ها و حل‌وفصل مسائل باقی مانده داشتیم.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات داوطلبانه ایران نیز مورد گفت‌و‌گو قرار گرفته است، افزود: یک گفت‌و‌گوی مستمر میان ما وجود دارد؛ ما چند گزینه بر روی میز داریم، و در حال گفت‌وگو درباره مسائل فنی هستیم.

گروسی با بیان اینکه برخی مسائل باقی‌مانده میان ایران و آژانس بسیار حساس است، افزود: این موارد مسائل مربوط به غنی‌سازی، دسترسی و.. است؛ ما به گفت‌وگو ادامه خواهیم داد.

مدیرکل آژانس با اشاره به اینکه این توافق بخشی از یک مسئله کلی است که برخی از مسائل سیاسی را شامل می‌شود، گفت: آژانس صرفا مسئول ابعاد فنی است؛ ایران انتظاراتی از آژانس دارد و آژانس نیز متقابلا دارای انتظاراتی است و باید متقابلا مورد بررسی قرار گیرد.

گروسی، اضافه کرد: درباره مسائل باقی مانده نمی‌توانیم جادو کنیم و برای اجرای توافق بازه زمانی تعریف نکردیم.

وی با اشاره به اینکه بازرسان آژانس در ایران حضور دارند، اضافه کرد: گفت‌وگو‌ها مستمراً ادامه دارد؛ ما یک ضرب‌الاجل تعیین نکرده‌ایم و اصولا به تعیین ضرب‌الاجل قائل نیستیم.

گروسی، اظهار کرد: در تهران این درک وجود دارد که وضعیت فعلی باید حل‌وفصل شود و نمی‌توان این وضعیت را ادامه داد؛ وزیر خارجه ایران تاکید کرد که به انجام اقدامات ملموس قائل است

مدیرکل آژانس انرژی اتمی با اشاره به اینکه درباره به گفته وی، بازرسان اخراجی نیز گفت‌وگو انجام شده است، گفت: در کنفرانس خبری اصفهان به این مسئله اشاره کردم که باید ادامه دهیم؛ ما در چارچوب‌های مختلف به گفت‌وگو ادامه می‌دهیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *