رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امام جمعه موقت تهران: داوطلبان انتخابات از سیاه‌نمایی و زیرسوال بردن دستاورد‌های انقلاب پرهیز کنند

14:15 - 04 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۱۱۵۹
امام جمعه موقت تهران: داوطلبان انتخابات از سیاه‌نمایی و زیرسوال بردن دستاورد‌های انقلاب پرهیز کنند
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه نامزد‌های انتخابات از سیاه‌نمایی و ضربه‌زدن به افکار عمومی و زیرسوال بردن دستاورد‌های انقلاب پرهیز کنند گفت: داوطلبان باید خردمندانه، بااخلاق اسلامی و پرهیز از دو قطبی‌های کاذب، با حفظ حرمت رقیب و با آموزش عقلانیت سیاسی به نسل جوان پا به این عرصه بگذارند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری امروز در خطبه دوم نماز عبادی سیاسی این هفته تهران (چهارم اسفند) که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: انتخابات، نماد آزادی و مردم سالاری دینی و جاری شدن اراده مردم در اداره کشور است. انتخابات برای کشور نشاط می‌آورد و امکان دست به دست شدن قدرت را فراهم می‌سازد.

وی با بیان اینکه انتخابات آوردگاه بزرگ برای ملت ایران است افزود: از یک سو دوستداران کشور و انقلاب و رهنمود‌های مقام معظم رهبری و مراجع تقلید، آحاد مردم را به حضور آگاهانه و پرشور برای این رسالت بزرگ یعنی حضور در انتخابات دعوت کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت:، اما از طرفی دیگر، دشمنان این انقلاب و مردم، یعنی کل جریان ضد انقلاب و کشور با آن سوابق تاریک و سیاه خود، زیر پرچم کفر به مقابله با انتخابات پرداخته و پرچم مقابله با انتخابات را به دست گرفته اند که در این راستا بیش از ۵۰۰ شبکه خارجی علیه انتخابت کشورمان سخن پراکنی می‌کنند.

امام جمعه موقت تهران افزود: همه دشمنان این انقلاب، علیه انتخابات کشورمان بسیج شده اند، ولی به لطف الهی در جمعه آینده (۱۱ اسفند) یعنی در جمعه حضور، در جمعه وحدت و جمعه دشمن شناسی، ملت ایران یکبار دیگر در این تاریخ پرافتخارشان، صفحه‌ای دیگری را از حماسه بزرگ دشمن شکنی خلق می‌کنند و ایران قوی را پیش روی بشریت قرار می‌دهند.

خطیب جمعه تهران همچنین به موضوع تبلیغات نامزد‌ها در انتخابات پیش رو پرداخت و گفت: داوطلبان باید خردمندانه و بااخلاق اسلامی و نیز با قصد قربت و حفظ آبروی افراد و پرهیز از دو قطبی‌های کاذب و با حفظ حرمت رقیب و با آموزش عقلانیت سیاسی به نسل جوان، پا به این عرصه بگذارند. نامزد‌های انتخابات باید از سیاه نمایی و ضربه زدن به افکار عمومی و نیز زیرسوال بردن دستاورد‌های انقلاب پرهیز کنند.

حاج علی اکبری همچنین درباره مسئله اول جهان اسلام و بین الملل یعنی غزه گفت: جنگ غزه پس از ۱۴۰ روز به یک نمایشگاه بزرگ از شکست‌های گوناگون استکبار جهانی تبدیل شده است. رژیم غاصب صهیونیستی در این ماجرا، ضربات سنگینی از ناحیه مقاومت خورده و به زبونی افتاده است. به یاری خدا و همت مقاومت و بیداری جهانی که اتفاق افتاده است، این رژیم روز خوش نخواهد دید.

وی گفت: واقعیت آن است که چیزی دیگر به نام رژیم جعلی واقعیت ندارد و این رژیم دچار مرگ مغز شده است.

خطیب جمعه تهران افزود: آنچه که از کشتار و تخریب زیرساخت‌های فلسطین و غزه اتفاق می‌افتد، محصول لیبرال دموکراسی غرب و سکوت خیانت بار برخی دولت‌های به اصطلاح اسلامی است.

حاج علی اکبری گفت: ایستادگی مردم فلسطین و غزه نه تنها باعث عزت اسلام و محبوبیت قرآن شده است بلکه برای مردمان گرفتار در چنبره فکری نظام سلطه، یک بیداری فطری عمومی را به همراه داشته است.

خطیب جمعه تهران افزود: امروز حمایت از فلسطین و غزه به نماد روشنفکری در جهان مبدل شده است.

وی همچنین در خطبه نخست نماز جمعه امروز تهران به ویژگی‌ها و فضیلت‌های ماه معظم شعبان اشاره کرد و گفت: ماه شعبان، ماه پیامبر، ماه رحمت و رضوان الهی است، ماه آماده شدن برای ورود به ماه رمضان و ضیافت الهی است. ماه شعبان دربرگیرنده مناسبت‌های بزرگ و سراسر نور و نشاط است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *