رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه: حذف حساب کاربری خبرگزاری میزان از شبکه اجتماعی ایکس نشان می‌دهند برخی مدعیان حقوق بشر ناقضان آن هستند

15:02 - 02 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۹۳۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه: حذف حساب کاربری خبرگزاری میزان از شبکه اجتماعی ایکس نشان می‌دهند برخی مدعیان حقوق بشر ناقضان آن هستند
رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: خبرگزاری میزان که رسانه شاخص در زمینه قضایی است و نقشی مهم در زمینه ارتقا آگاهی‌های حقوقی و قضایی جامعه دارد با مداقه در مورد این اقدام اثرات منفی آن را به جامعه داخلی و بین المللی منتقل کنند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین هادی رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه با حضور در غرفه خبرگزاری میزان در بیست و چهارمین نمایشگاه رسانه‌های ایران گفت: نمایشگاه رسانه‌ها فرصت خوبی برای تضارب آرا میان رسانه‌ها است و کمک به مشارکت اجتماعی و مدنی در راستای حاکمیت مطلوب است.

رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه گفت: رسانه‌ها می‌تواند در تحقق عدالت در جامعه که وظیفه اساسی قوه قضاییه است موثر و یاری رسان باشد.

وی در ادامه در مورد حذف حساب کاربری خبرگزاری میزان از شبکه اجتماعی ایکس گفت: مشخص است که این اقدام با سوگیری سیاسی انجام شده است و فاقد هرگونه مبنای حقوقی است.

وی با بیان اینکه حذف حساب کاربری خبرگزاری میزان از پیام رسان ایکس هیچ توجیه حقوقی ندارد و با اولیات آزادی و حق‌ها در تضاد است، گفت: در دسته بندی حق ها، آزادی بیان از جمله حقوق سیاسی و مدنی به عنوان نسل اول حقوق بشر است و تضییق و تحدید چنین حقی با نگاه سیاسی در دوره‌ای که نسل سوم حقوق بشر تکامل یافته و عصر ظهور نسل چهارم است، جای تامل و تاسف دارد.

حجت الاسلام والمسلمین هادی گفت: خبرگزاری میزان که رسانه شاخص در زمینه قضایی است و نقشی مهم در زمینه ارتقا آگاهی‌های حقوقی و قضایی جامعه دارد با مداقه در مورد این اقدام اثرات منفی آن را به جامعه داخلی و بین المللی منتقل کند.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت بالا و مثبت خبرگزاری میزان و اعتمادی که شهروندان به آن دارند به طور قطع باید اقداماتی انجام شود تا قبح این عمل غیر حقوقی برای همگان نمایان شود.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *