تاکید باقری بر اراده ایران و ازبکستان برای گسترش روابط دوجانبه

12:01 - 12 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۷۷۰۵
تاکید باقری بر اراده ایران و ازبکستان برای گسترش روابط دوجانبه
معاون سیاسی وزارت امور خارجه در مصاحبه با رسانه‌های ازبکستانی به تشریح توافق‌های صورت گرفته در جریان دیدار روسای جهمور دو کشور پرداخت.

خبرگزاری میزان - علی باقری، معاون سیاسی وزارت امور خارجه که برای برگزاری هفتمین دور رایزنی‌های سیاسی به ازبکستان سفر کرده است، با شبکه تلویزیونی «ازبکستان ۲۴» و خبرگزاری «روز ازبکستان» مصاحبه کرد.

در این مصاحبه معاون سیاسی وزارت امور خارجه ضمن اشاره به نزدیکی‌های تاریخی، تمدنی و فرهنگی دو کشور، به بیان ملاقات‌های سازنده روسای جمهور دو کشور و توافق‌های صورت گرفته در جریان این ملاقات‌ها پرداخت.

وی با تشریح توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ایران در حوزه‌های حمل‌ونقل، علم و فناوری، گردشگری و ترانزیتی، بر اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش و ارتقا روابط دوجانبه با کشور دوست و برادر ازبکستان تاکید کرد.

باقری، ضمن تبیین تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای جلوگیری از گسترش تنش‌ها در منطقه بعد از حمله وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به همکاری ایران با دیگر کشور‌های منطقه با هدف توقف هرچه سریع‌تر جنگ و نسل‌کشی مردم مظلوم فلسطین، دسترسی مردم غزه به مواد غذایی، دارو و احتیاجات ضروری و همچنین خروج بی‌قیدوشرط نیرو‌های اشغالگر رژیم صهیونیستی از غزه اشاره کرد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *