بررسی جنایت بشری رژیم صهیونیستی در غزه؛ تعداد بی‌سابقه حملات و قربانیان

11:11 - 17 آبان 1402
کد خبر: ۴۷۴۳۴۰۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بررسی جنایت بشری رژیم صهیونیستی در غزه؛ تعداد بی‌سابقه حملات و قربانیان
رژیم صهیونیستی در دور جدید حملات خود به نوار تحت محاصره غزه صفحه‌ای بسیار تیره از جنایت‌ها علیه بشریت را رقم زده است.

خبرگزاری میزان – ۳۳ روز از دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه می‌گذرد و چشم‌انداز آتش‌بس به دلیل مخالفت‌های رژیم صهیونیستی با این امر تحت حمایت مدعیان غربی حقوق بشر در آینده نزدیک وجود ندارد.

رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته مرگ‌بارترین حملات علیه غزه را انجام داده و به گفته کارشناسان و حقوقدانان براساس قوانین بین‌المللی حدود ۵۰ نوع جنایت را در این منطقه تحت محاصره مرتکب شده است.

ویدئو‌های منتشر شده از حملات رژیم صهیونیستی از غزه، صحنه‌های آخرالزمانی را نمایش می‌دهند؛ ساختمان‌ها در زوایای عجیب مچاله شده یا فروریخته‌اند و اجساد از زیر آوار بیرون کشیده می‌شوند.

جنگ ۲۰۲۳ غزه نه تنها خونین‌ترین جنگ رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها از سال ۱۹۴۸ است، بلکه در قیاس با دیگر جنگ‌ها و درگیری‌های دهه‌های اخیر نیز از جنایت‌بارترین درگیری‌ها و جنگ‌ها محسوب می‌شود.

 

نگاهی مقایسه‌ای به بی‌سابقه‌ترین جنایت بشری رژیم صهیونیستی در غزه

 

آنچه در غزه اتفاق می‌افتد نشان‌دهنده یکی از سیاه‌ترین و بی‌سابقه‌ترین صفحات رنج مردم فلسطین در تاریخ این کشور است؛ بیش از ۲ میلیون فلسطینی در آستانه گرسنگی و تشنگی هستند و هزاران نفر برای دستیابی به مایحتاج اولیه مانند نان و آب در تلاش هستند؛ مردم غزه در تعداد محدود نانوایی‌هایی فعال در این منطقه بیش از شش ساعت در صف می‌ایستند، صف‌هایی که به هدف حملات رژیم صهیونیستی تبدیل شده‌اند؛ صد‌ها هزار فلسطینی برای دسترسی به آب تمیز با مشکل مواجه هستند و بسیاری از آن‌ها مجبور به مصرف آب آلوده هستند که سلامت آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

بدون هیچ نشانه‌ای از زمان یا چگونگی پایان این دور جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، بعید است که شرایط فزاینده وخیم برای ۲ میلیون غیرنظامی غزه بهبود یابد.

 

نگاهی مقایسه‌ای به بی‌سابقه‌ترین جنایت بشری رژیم صهیونیستی در غزه

 

تعداد بی‌سابقه حملات رژیم صهیونیستی

رژیم صهیونیستی در ۳۰ روز نخست دور جدید حملات خود به غزه، ۱۱ هزار حمله هوایی را در این منطقه به وسعت ۱۴۰.۹ مایل مربع انجام داد؛ ۶ هزار مورد از این حملات در هفته نخست بین روز‌های ۷ تا ۱۳ اکتبر انجام شد.

با در نظر داشتن این واقعیت که نوع و تعداد موشک و راکت‌های مورد استفاده در این حملات مشخص نیست، باید گفت که ۱۱ هزار مورد فقط مربوط به تعداد حملات انجام شده و نه اهداف بمباران بوده است.

برای درک بزرگی میزان ۱۱ هزار حمله، این مقایسه لازم است؛ این رقم ۱۸ برابر بیشتر از میانگین تعداد حملات ماهانه آمریکا در افغانستان در سال ۲۰۱۹ به عنوان یکی از سال‌های با بیشترین حملات آمریکا در این کشور، است.

 

نگاهی مقایسه‌ای به بی‌سابقه‌ترین جنایت بشری رژیم صهیونیستی در غزه

 

گستردگی تعداد حملات رژیم صهیونیستی به غزه سبب شده تا این حملات به‌عنوان بزرگ‌ترین حمله در غرب آسیا از سال ۲۰۱۹ لقب بگیرد.

تنها درگیری که از نظر تعداد حملات به این رقم نزدیک است، بمباران سوریه از سوی آمریکا در سال ۲۰۱۷ (هزار و ۲۵۷ حمله در ماه آوریل) و در سال ۲۰۱۹ (هزار و ۱۱۹ حمله در ماه مه) است.

در عین حال، سرعت دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه در قیاس با حملات پیشین این رژیم به غزه بسیار بالا است.

تعداد بی‌سابقه قربانیان حملات رژیم صهیونیستی

اگرچه کشور‌هایی مانند آمریکا تلاش دارند که شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به غزه در ماه گذشته را زیر سوال ببرند، سازمان‌های بین‌المللی با در نظر داشتن این واقعیت که غزه یکی از پرتراکم‌ترین مناطق جهان است، این ارقام را به رسمیت می‌شناسند و به آن استناد می‌کنند.

شمار قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی ۳۲ روز در حالی از رقم ۱۰ هزار نفر گذشت که براساس آمار‌ها تلفات جنگ اوکراین طی ۱۸ ماه همچنان به رقم ۱۰ هزار نفر نرسیده است.

نکته مهم در این مقایسه، اینکه در حالی که در هفته نخست جنگ اوکراین یک میلیون نفر این کشور را ترک کردند، ساکنان غزه به دلیل محاصره راهی برای فرار از حملات ندارند.

 

نگاهی مقایسه‌ای به بی‌سابقه‌ترین جنایت بشری رژیم صهیونیستی در غزه

شمار بالای قربانیان در کنار سرعت بالای حملات سبب شده تا هر استان غزه دست‌کم ۲ گور دسته‌جمعی داشته باشد؛ در برخی از این گور‌های دسته‌جمعی تا ۱۰۰ شهید به خاک سپرده شده‌اند.

تعداد کودکان فلسطینی شهید نیز بی‌سابقه است.

در غزه از هر ۲ نفر یک نفر زیر ۱۸ سال سن دارد؛ بنابراین متاسفانه منطقی است که در مواجهه با بمباران‌های بی‌سابقه رژیم صهیونیستی در قلمرو کوچک غزه تقریبا از هر ۲ قربانی یک نفر کودک باشد.

در حالی که در غزه، حدود نیمی از قربانیان و مفقودشده‌ها را کودکان تشکیل می‌دهند، فقط هفت درصد تلفات جنگ اوکراین کودکان هستند.

نگاهی مقایسه‌ای به بی‌سابقه‌ترین جنایت بشری رژیم صهیونیستی در غزه

 

سازمان ملل بر همین اساس اعلام کرد که غزه به گورستان دسته‌جمعی کودکان تبدیل شده است.

تعداد شهدای کودک غزه در یک ماه گذشته بسیار بیشتر از تعداد سالانه کودکان کشته شده در مناطق درگیری در سراسر جهان از سال ۲۰۱۹ است.

 

نگاهی مقایسه‌ای به بی‌سابقه‌ترین جنایت بشری رژیم صهیونیستی در غزه

 

غیرنظامیان غزه نیز در طبقه‌بندی‌ها و اقشار مختلف به‌صورت گسترده هدف قرار می‌گیرند و کشته می‌شوند؛ این موضوع محدود به شهروندان غزه نیست.

براساس اعلام سازمان ملل، ۸۹ امدادگر بین‌المللی تاکنون بر اثر حملات رژیم صهیونیستی جان خود را از دست دادند که بالاترین میزان در تاریخ است.

شمار شهدای خبرنگار بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۴۷ مورد رسیده است و ۱۶۰ نفر از کادر درمان این منطقه نیز جان خود را بر اثر حملات رژیم صهیونیستی از دست دادند.

در عین حال، کاروان آمبولانس حامل مجروحان زیر آتش رژیم صهیونیستی به محلی برای افزایش شمار قربانیان تبدیل می‌شوند.

 

نگاهی مقایسه‌ای به بی‌سابقه‌ترین جنایت بشری رژیم صهیونیستی در غزه

 

حجم بی‌سابقه تخریب و آوارگی در غزه

براساس داده‌های سازمان ملل، بیش از ۲۶۰ هزار ساختمان در غزه تخریب شده یا غیرقابل سکونت هستند و ۲۲۰ هزار ساختمان دیگر آسیب دیده‌اند؛ حدود ۴۵ درصد ساختمان‌های مسکونی در غزه تحت تاثیر بمباران‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته‌اند.

شمال غزه، محل سکونت حدود یک میلیون نفر در پی حملات رژیم صهیونیستی عملا به ویرانه‌ای گسترده تبدیل شده است؛ دو سوم جمعیت این مناطق ناچار به حرکت به سمت مناطق جنوبی غزه شده‌اند که ظاهرا امن است، اما در واقعیت به تمرکز جدید رژیم صهیونیستی برای حملات تبدیل شده است.

 

نگاهی مقایسه‌ای به بی‌سابقه‌ترین جنایت بشری رژیم صهیونیستی در غزه

 

از سوی دیگر، دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، سبب رقم خوردن بزرگ‌ترین جابجایی اجباری فلسطینی‌ها طی مدت کوتاه، از روز نکبت سال ۱۹۴۸ شده است؛ بیش از نیمی از جمعیت غزه معادل ۱.۴ میلیون نفر در پی دور جدید حملات رژیم صهیونیستی آواره شده‌اند؛ پناهگاه‌های سازمان ملل در برخی موارد تا ۱۰ برابر بیش از ظرفیت خود پر شده‌اند.

در چهار ماه اول جنگ اوکراین، به‌عنوان کشوری هزار برابر بزرگ‌تر از غزه، ۴ درصد کل ساختمان‌های این کشور آسیب دیدند؛ در آسیب‌دیده‌ترین مناطق این درصد به زحمت به ۳۰ درصد می‌رسد.

غیر از منازل مسکونی، هیچ نوع ساختمان غیرنظامی از حملات در امان نیست؛ نانوایی‌ها، بیمارستان‌ها، مساجد، مدارس، تاسیسات سازمان ملل و کلیسا‌ها به‌عنوان پناهگاه‌های غیرنظامیان بمباران می‌شوند.

 

نگاهی مقایسه‌ای به بی‌سابقه‌ترین جنایت بشری رژیم صهیونیستی در غزه

 

شمار بالای جنایت‌های ارتکابی رژیم صهیونیستی در غزه

کارشناسان و حقوقدانان رژیم صهیونیستی در یک ماه نخست دور جدید حملات خود به غزه، براساس قوانین بین‌الملل دست‌کم ۵۰ جنایت را مرتکب شده است.

قتل‌عام غیرنظامیان، نسل‌کشی، آوارگی اجباری، جنایت جنگی، استفاده از گرسنگی به‌عنوان سلاح و پاکسازی قومی از مهم‌ترین و مکررترین این جنایت‌ها هستند.

 

نگاهی مقایسه‌ای به بی‌سابقه‌ترین جنایت بشری رژیم صهیونیستی در غزه

 

مقایسه جنگ ۲۰۲۳ غزه با جنگ‌های پیشین

نگاهی به آمار و ارقام خشونت‌های رژیم صهیونیستی در جنگ‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۴، ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ علیه غزه نشان می‌دهد که مقیاس خشونت در این دور از حملات خیره کننده است.

براساس گزارش دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، در سال ۲۰۰۸ حدود هزار و ۳۸۵ فلسطینی طی ۲۲ روز به شهادت رسیدند؛ در حالی که در بمباران ۵۰ روزه رژیم صهیونیستی علیه غزه در سال ۲۰۱۴، ۲ هزار و ۲۵۱ نفر شهید شدند.

 

نگاهی مقایسه‌ای به بی‌سابقه‌ترین جنایت بشری رژیم صهیونیستی در غزه

 

رژیم صهیونیستی تا پایان روز سی‌ودوم دور جدید حملات به نوار غزه بیش از ۳۰ تن مواد منفجره بر سر این منطقه ریخت.

رژیم صهیونیستی در پنج روز نخست دور جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه بیش از ۶ هزار بمب روی این منطقه ریخت که معادل تعداد بمب‌های مورد استفاده طی ۵۰ روز در جنگ ۲۰۱۴ است.

میزان بمب‌های ریخته شده روی غزه، تا چند روز پیش ۱.۵ برابر بمب اتمی ریخته شده روی هیروشیما از سوی آمریکا بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *