گفت‌وگو|

مقاومت فلسطین به اهداف خود از طوفان الاقصی دست یافت؛ شکست غیرقابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی

10:59 - 23 مهر 1402
کد خبر: ۴۷۳۸۸۲۰
مقاومت فلسطین به اهداف خود از طوفان الاقصی دست یافت؛ شکست غیرقابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی
یک کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه شکست رژیم صهیونیستی از مقاومت فلسطینی قابل ترمیم نیست، گفت: رژیم صهیونیستی تاکنون با چنین حجم تلفاتی مواجه نبوده است.

خبرگزاری میزان - عملیات مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی به حدی برای این رژیم دردناک بوده که به‌شکلی گسترده، غزه تحت محاصره را تحت یورش هوایی و محاصره کامل قرار داده است؛ غزه اکنون در آستانه یک فاجعه بشردوستانه قرار گرفته است.

در عین حال، روزبه‌روز ابعاد شکست رژیم صهیونیستی بر اثر عملیات طوفان الاقصی بیشتر آشکار می‌شود.

سعدالله زارعی، کارشناس مسائل منطقه غرب آسیا در گفت‌وگو با میزان معتقد است در حالی که مقاومت فلسطین به اهداف خود از طوفان الاقصی دست یافته، رژیم صهیونیستی با وجود شکست آشکار چاره‌ای جز پایان دادن به تهاجم علیه نوار غزه ندارد.

رژیم صهیونیستی طی ۷۵ سال گذشته با چنین حجم تلفاتی مواجه نبوده است

زارعی ضمن اشاره به گستردگی ابعاد شکست رژیم صهیونیستی از مقاومت فلسطین در پی اجرای عملیات طوفان الاقصی، گفت: اهمیت عملیات طوفان الاقصی، عملیاتی که حماس علیه مناطق صهیونیست‌نشین اطراف غزه اجرا کرد، به اعتراف مقام‌های صهیونیست اعم از مقام‌های اطلاعاتی، سیاسی و نظامی این رژیم و رسانه‌ها و مراکز پژوهشی آن گسترده بوده است.

وی می‎گوید: تعبیر بیشتر موارد مذکور از عملیات طوفان الاقصی این بوده که رژیم صهیونیستی طی ۷۵ سال گذشته به هیچ‌وجه با چنین صحنه‌ای و این حجم از کشته، زخمی و اسیر که اکنون آمار مجموع آن از ۴ هزار نفر گذشته، مواجه نبوده است.

این کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه اتفاق روی داده برای رژیم صهیونیستی یک صحنه کاملا جدید بود، زیرا این حجم از تلفات را طی مدت کوتاه حدود چهار ساعته متحمل شد، بیان کرد: صهیونیست‌ها همواره روی این موضوع که در یک جنگ شش روزه توانستند ارتش چهار کشور عربی را شکست دهند، مانور می‌دادند، اما در پی عملیات طوفان الاقصی باید سوگوار دادن بیش از ۴ هزار کشته، زخمی و زندانی نه در پی عملیات ارتش یا ارتش‌های کشور‌های عربی بلکه از سوی یک گروه مقاومت فلسطینی باشند.

به گفته زارعی، این مصیبت برای رژیم صهیونیستی بسیار ناگوار و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب به تازگی فرمودند غیرقابل ترمیم است؛ این موضوعی است که رژیم صهیونیستی تاکنون با آن مواجه نبوده و قابل اصلاح هم نیست؛ این نشان‌دهنده موقعیت رژیم صهیونیستی از حیث فروپاشی، ناتوانی و ضعف‌های اساسی آن در حوزه اطلاعات و عملیات است.

مقاومت فلسطین به اهداف خود دست یافت

زارعی در بخشی دیگر درباره سناریوهای احتمالی عملیات طوفان الاقصی، اظهار کرد: طرف فلسطینی موفق شده ضربه‌ای که قرار بود به رژیم صهیونیستی بزند، به نحو احسن انجام دهد و البته اعلام پایان عملیات نکرده است، اما مقاومت فلسطین نتیجه مطلوب را به دست آورده است؛ از سوی دیگر رژیم صهیونیستی که گزینه‌ای جز کشتار غیرنظامیان ندارد، این درگیری را ادامه می‌دهد؛ ممکن است که رژیم صهیونیستی چند روز دیگر به کشتار غیرنظامیان فلسطینی ادامه بدهد، اما در نهایت ناگزیر به ترک این صحنه است.

وی ادامه داد: در آن زمان پای تبادل اسرا و دیگر موضوع‌ها به میان می‌آید؛ همین حجم خرابی که رژیم صهیونیستی در غزه رقم زده، به‌عنوان یک فاکتور جلو روی مقام‌های صهیونیست قرار داده می‌شود و حتما مقام‌های فلسطینی هزینه بازسازی را از رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند، کما اینکه آزادی بیش از ۵ هزار اسیر فلسطینی را نیز از رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کند؛ یعنی اسرای فلسطینی که طی این سال‌ها ربوده و بازداشت شده و گرفتار زندان‌های رژیم صهیونیستی شدند؛ این‌ها موضوع‌هایی است که حماس حتما به‌عنوان شرط آزادی زندانیان صهیونیست مطرح می‌کند.

فروکش کردن درگیری به معنای آغاز درگیری‌های داخلی در رژیم صهیونیستی است

این کارشناس مسائل غرب آسیا، اظهار کرد: در این صحنه چیزی که حتی صهیونیست‌ها و حامیانش در آمریکا و اروپا به آن اعتراف کرده‌اند، این است که هم ارتش، هم کابینه و هم سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی شکست خورده‎اند و ناتوانی خود را در این صحنه به نمایش گذاشتند.

به گفته زارعی، این موضوع مسلما با فروکش کردن درگیری‌ها به یک موضوع اساسی در اراضی اشغالی تبدیل می‌شود و آن زمان گریبان‎گیری نیرو‌های سیاسی از نیروهای امنیتی، نیروهای ارتش از نیروهای امنیتی و گریبانگیری این‌ها از خود بنیامین نتانیاهو و سیاست هایش آغاز می‌شود و مسلما تنش داخلی در رژیم صهیونیستی بالا می‌گیرد.

این کارشناس مسائل منطقه در پایان با اشاره به اینکه انتقاد از جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه غزه آغاز شده و برای نخستین بار آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از این حجم از خسارت‌ها و همین‌طور از اقدام رژیم صهیونیستی مبنی بر قطع آب و برق و گاز غزه انتقاد کرده و طبیعتا این انتقاد گسترش می‌یابد، گفت: نکته قابل تامل این است که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند حملات به غزه را بی‌محابا ادامه دهد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *