نرخ پرواز‌های اربعین فردا مشخص می‌شود

11:38 - 25 شهريور 1397
کد خبر: ۴۵۲۶۲۰
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی گفت: برای نرخ پرواز‌های اربعین تصمیماتی اخذ شده است که فردا اعلام خواهد شد.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص تعیین قیمت پرواز‌های اربعین گفت: برای نرخ پرواز‌های اربعین تصمیماتی اخذ شده است که فردا اعلام خواهد شد.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی در ادامه افزود: قیمت‌ها در انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی تصویب شده است و باید به تائید مدیران شرکت‌ها برسد.

وی با بیان اینکه سقف نرخ بلیت پرواز‌های اربعین در سال جاری نسبت به سال گذشته بالاتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: سال گذشته قیمت بلیت، با نرخ ارز ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی محاسبه شد، ولی در سال جاری با نرخ ارز در سامانه نیما که حدود ۸ هزار تومان است نرخ‌گذاری خواهد شد. 

اسعدی سامانی در خصوص سایت‌های فروش آنلاین بلیت هواپیما گفت: کارکرد این سایت‌ها دوگانه است به طوریکه از طرفی به افزایش فروش ایرلاین‌ها کمک می‌کنند، اما از سوی دیگر نرخ‌ها را دستکاری کرده و باعث زیان مردم می‌شوند و برخی نرخ‌هایی که سایت‌های فروش آنلاین بلیت ارائه می‌کنند، قیمت شرکت‌ها نیست؛ از مردم می‌خواهیم تا از سایت‌های اصلی ایرلاین‌ها بلیت خریداری کنند.

دبیر انجمن صنفی شرکت‌های هواپیمایی یکی دیگر از عوامل افزایش بلیت پرواز‌های اربعین در سال جاری را افزایش خدمات فرودگاهی در عراق دانست و افزود: امسال فرودگاه‌های عراق از وزارت حمل و نقل این کشور منفک شده و به زیرمجموعه نخست‌وزیری عراق ملحق شده‌اند که این نهاد، نرخ خدمات فرودگاهی را افزایش داده است.

با این تفاسیر پیش بینی می‌شود که سقف نرخ بلیت پرواز‌های اربعین در سال جاری نسبت به سال گذشته بالاتر اعلام شود به طوریکه سال قبل نرخ بلیت، با نرخ ارز ۳ هزار و ۸۰۰ تومانی محاسبه شد، ولی امسال نرخ ارز در سامانه نیما ملاک ارزش گذاری است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *